Archiefmedewerker

Bekijk op deze pagina alle informatie rondom een archiefmedewerker en de inhuur mogelijkheden van Student Inhuren.

Offerte aanvragen

Wat is een ”archiefmedewerker”?

De archiefmedewerker is binnen een bedrijf verantwoordelijk voor het beheren, archiveren en opbergen van belangrijke documenten. Hij of zij heeft een administratieve rol binnen een organisatie. Verder is een archiefmedewerker dienstverlenend ingesteld en goed in staat om zelfstandig te werken. De archiefmedewerker vervult een administratieve rol binnen een organisatie.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Kopieren en printen van documenten;
  • Coderen en opbergen van documenten;
  • Beheren en archiveren van documenten;
  • Organiseren van de opslag van gegevens;
  • Uitlenen van relevante documenten aan klanten;
  • Registreren van documenten in computersystemen;
  • Sorteren en classificeren van documenten volgens richtlijnen.

Welke bedrijven huren een archiefmedewerker in?

De archiefmedewerker kan in elke sector en bij elk type bedrijf werkzaam zijn, zowel in de profit als de non-profit sector. Een archiefmedewerker kan bijvoorbeeld aan de slag bij een historisch documentatiecentrum, een gemeente of bij een kerk.

Wat is het salaris van een archiefmedewerker?

Van een beginnende archiefmedewerker ligt het salaris rond de €1.600. Het salaris loopt op zodra de archiefmedewerker meer ervaring heeft.

Hoe kunt u een archiefmedewerker vinden?

Zoekt u een archiefmedewerker die het administratieve werk voor u kan verrichten? Neem dan contact met onze specialist op. Tijdens een persoonlijk gesprek worden uw wensen voor de medewerker besproken. De specialist gaat vervolgens op een gerichte wijze op zoek naar de beste kandidaat voor uw organisatie. Dit gehele proces is vrijblijvend. Schroomt u niet op naar de mogelijkheden te vragen!

Offerte aanvragen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze specialist